وبلاگ تخصصی حوزه کسب و کار

با مطالب این وبلاگ میتوانیم کسب و کار حرفه ای تری داشته باشیم

وبلاگ تخصصی حوزه کسب و کار

با مطالب این وبلاگ میتوانیم کسب و کار حرفه ای تری داشته باشیم

کسب و کار ومحیط حرفه ای بخش وسیعی از زندگی روزمره افراد را پوشش می دهد که به این معناست که موفقیت در این بخش زندگی تاثیر شایانی بر کل زندگی افراد خواهد داشت در نتیجه در این بلاگ با هم برای بهبود زندگی خوود تلاش می کنیم.

طبقه بندی موضوعی

۳ مطلب در تیر ۱۳۹۸ ثبت شده است

به ثانیه هایتان قدرت بدهید

به ثانیه هایتان قدرت بدهید. آکراسیا یک واژه‌ی یونانی به معنای فقدان کنترل بر خود است و بدین صورت تعریف می‌شود: عمل کردن بر خلافمصلحت خودمان. به زبان ساده‌تر، آکراسیا یعنی ضعف اراده، یعنی عمل نکردن به آنچه از قبل برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

آکراسیا را نباید با تعویق اشتباه گرفت

تعویق یعنی به آینده موکول کردن کاری که باید هم‌اکنون انجام شود بدون در نظر گرفتن زمان مشخصی برای انجام آن. اما آکراسیا مسئله‌ای عمیق‌تر است. آکراسیا یعنی می‌دانید باید کاری را انجام دهید و از نتایج ناشی از انجام ندادن آن آگاهید اما به کاری دیگر مشغول می‌شوید که چندان اهمیتی ندارد. آکراسیا منجر به ناامیدی و سرزنش خودمان می‌شود. تصور می‌کنیم فردی بی‌فایده و بی‌اراده هستیم. آکراسیا عزت نفس ما را هدف می‌گیرد. در واقع آکراسیا تعویق را دل خود دارد اما هر تعویقی ریشه در آکراسیا ندارد.

ما همیشه در حال جدال با آکراسیا هستیم

تنبلی از یکسو و اهدافمان از سوی دیگر ما را به سمت خود می‌کشند. هرچه نتایج ناشی از تنبلی و غفلت از انجام کار کمتر دردناک باشد، احتمال بیشتری دارد که با آکراسیا درگیر شویم و برخلاف نفع خودمان اقدام کنیم.

لینک متن به آدرسبرای مطالعه ادامه این مقاله و مقاله های سودمند دیگر به وب سایت کلینیک کسب و کار مراجعه کنید.

 

  • ملیکا ملاحسینی

 

بازاریابی اینترنتی و یک رویداد پر مخاطب

بازاریابی اینترنتی و یک رویداد پر مخاطب ،شما قرار است یک همایش داشته باشید، یک نمایشگاه برگزار کنید، یک کلاس آموزشی بگذارید یا کارگاهی یک روزه. همه‌چیز هم آماده است برای آن‌که یک رویداد باشکوه داشته باشید.

فقط یک مساله‌ی کوچک وجود دارد: چه‌طور مخاطبان را از وجود رویداد خود آگاه کنید؟ کدام رسانه‌ها را به کار بگیرید تا بتوانید به بیشترین افراد دسترسی داشته باشید و هزینه‌ی خیلی بالایی هم نکنید؟

قطعاً راهکارهای بسیار زیادی وجود دارند و همه‌ی آن‌ها هم می‌توانند موثر باشند. شما می‌توانید از افراد تاثیرگذار در صنعت خود استفاده کنید، از مراکز معتبر همچون دانشگاه‌ها برای تبلیغ استفاده کنید، در مجلات تخصصی رویداد خود را معرفی کنید و …؛ اما یک رسانه‌ی بسیار موثر در این میان نباید فراموش شود: اینترنت!

راهکارهایی برای بازاریابی آنلاین یک همایش

یک وب‌سایت برای همایش خود داشته باشید

اولین قدم، این است که پایگاهی اینترنتی برای اطلاع‌رسانی و جذب مخاطب به همایش خود داشته باشید. مهم‌ترین پایگاه شما هم، بدون شک وب‌سایت شماست.

داشتن وب‌سایت، به خصوص برای رویدادهایی که به طور مرتب برگزار می‌شوند یک امر حیاتی است. این وب‌سایت به مرور زمان اعتبار بیشتری در اینترنت کسب خواهد کرد و در نتیجه، افراد بیشتری از طریق گوگل شما را پیدا خواهند کرد.

در شبکه‌های اجتماعی فعال باشید

پایگاه دوم شما در اینترنت، بدون شک شبکه‌های اجتماعی هستند. مردم زمان بسیار زیادی را در این شبکه‌های اجتماعی می‌گذارنند و معمولاً یک جو صمیمانه بر آنها حاکم است. شما با استفاده از این شبکه‌ها، فرصت آن را دارید که یک رابطه خوب با مخاطبان خود شکل دهید و تعاملی مداوم با آن‌ها داشته باشید.

حواس‌تان باشد که همیشه از افرادی که در رویداد شما شرکت می‌کنند، درخواست کنید تا شما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنند تا در جریان رویدادهای بعدی شما قرار بگیرند. به این ترتیب شما به مرور زمان، مخاطبان هدفمند بسیاری را در دایره دوستان خود خواهید داشت.

یک نکته‌ی مهم در مورد شبکه‌های اجتماعی، اهمیّت انتخاب آنهاست. بی‌خود درگیر تمام شبکه‌های اجتماعی نشوید و روی آن شبکه‌هایی متمرکز شوید که مخاطبان شما بیشتر در آنها وقت می‌گذرانند. برای مثال، اگر رویداد شما برای کسب و کارهاست، بهترین رسانه برای شما لینکدین است. اما اگر که برای خانم‌ها رویدادی برگزار می‌کنید، گزینه اول شما بهتر است اینستاگرام باشد.

لینک متن به آدرسبرای مطالعه ادامه این مقاله و مقاله های سودمند دیگر به وب سایت کلینیک کسب و کار مراجعه کنید.

  • ملیکا ملاحسینی

هترین و پرمخاطب ترین شبکه اجتماعی حرفه ای ، با محتوای کسب و کار و تجارت بی دریغ لینکدین می باشد که بزرگ ترین و قدرت مند ترین جمعیت آنلاین از متخصصان را دور هم جمع کرده ، و به ابزار مفیدی برای درامدزایی و رسیدن به شغل دلخواه مبدل شده است.و این مطلب به وضوح نشان دهنده ی اهمیت انتخاب زمان مناسب برای انتشار محتوا در شبکه های اجتماعی می باشد.

 

لینکدین در ایران

لینکدین در میان وبسایت های محبوب بزرگسالان آمریکایی رتبه چهار را دارد و بیش از ۶۱۰ میلیون کاربر در بیش از ۲۰۰ کشور در لینکدین عضو هستند.

با وجود استقبال فراوان ایران از لینکدین ، این شبکه در اردیبهشت ۱۳۹۱ فیلتر شد .اما با توجه به آسیب وارد شده به ارتباطات متخصصان ایرانی با رقبای خود در سایر نقاط دنیا ، این سایت پس از دو هفته دوباره در دسترس کاربران قرار گرفت و سپس در ۲۵ آبان ۱۳۹۱ مجددا فیلتر ، ولی پس از مدتی به فعالیت خود ادامه داد.

هم اکنون بیشترین کاربران فعال لینکدین را ایرانیان تشکلیل داده و با رقابت فراوان در لینکدین بستر فعالیت حرفه ای خود را گسترده میکنند.و همین مسآله بیشتر و بیشتر بر نکته اهمیت زمان انتشار مطالب تاکید می کند.

ارتباط زمان با محتوا

لیندکین به طور تخصصی ارتباط ها و محتوای بین دو کسب‌‌وکار را پوشش می‌دهد. اگرچه بازاریابان می‌توانند به خریداران نیز در این شبکه دست یابند اما بهترین کارکرد لینکدین برای ارتباط بین کسب‌وکارها است.

برای مطالعه ادامه این مقاله و مقاله های سودمند دیگر به وب سایت کلینیک کسب و کار مراجعه کنید.

  • ملیکا ملاحسینی